Isto está cada vez mais enrolado
https://observador.pt/especiais/fisco-vai-analisar-o-que-revolut-nao-e-conta-de-depositos-por-lei-nao-tem-de-ser-declarada-no-irs/
por uma parte que li entao deveriam considerar como uma "transferencia" para uma casa de apostas e cobrar o Quasi Cash em qualquer circunstancia e nao apenas quando é feito com o cartao de credito para o revolut.
Kitano eles parecem estar protegidos pela legislação , apesar de para mim aquilo parecer tal e qual um banco , eles dizem que nao podem e nao usam o dinheiro dos clientes , sendo essa a grande diferença... e que é dinheiro electronico
bla bla bla
Lê o ponto 2 todo e o 3 esclarece logo a coisa.
https://www.revolut.com/en-PT/legal/terms?gclid=CjwKCAjwhbHlBRAMEiwAoDA34-PxYhiJy_hDxeVJGh_JoENgss3lQrJvgkOJ39Mo6UfJe0thk0F6yxoCb5oQAvD_BwENo entanto ja reclamam aqui os seus direitos.. em caso de negative balance... estes gajos fizeram á medida , faz lembrar a Herbalife ou a Lyoness que estao protegidas. Isto so para demonstrar que foram todas muito bem montadas tendo em conta todos os aspectos legais.
17.2. If for any reason (including, but not limited to, any technical errors on our behalf or on behalf of our third-party providers) you have a negative balance in your Revolut Electronic Money Account, you agree to immediately Top-Up the required amount to correct the negative balance, such amounts being due without the need for previous notification. If you fail to do so:
we may exercise our right of set-off in accordance with Clause 22 (Our Right to Set-Off) of these Terms;
initiate a chargeback procedure for any specific transaction which led to your Revolut Electronic Money Account having a negative balance;
take debt collection measures including but not limited to mandating a debt collection agency or solicitors or to pursue the claim in court. We reserve the right to charge you the expenses we reasonably incur in connection with any debt collection or enforcement efforts;
if Revolut requests that you complete a Top-Up in order to correct a negative balance and you fail to do so within 7 Business Days, you authorise us to initiate a payment transaction for the amount of the negative balance (or the equivalent in another currency) from one of your Stored Cards or User Bank Accounts.